Столичні правоохоронці розслідують махінації у сфері парковок КиєваСтоличні правоохоронці розслідують махінації у сфері парковок КиєваСтоличні правоохоронці розслідують махінації у сфері парковок Києва

Столичні правоохоронці розслідують махінації у сфері парковок Києва

За інформацією правоохоронців, ці фінансові ресурси були недоотримані цим КП та міською скарбницею внаслідок сумнівної передачі парковок у користування приватним суб'єктам господарювання, невикористання низки майданчиків через відсутність затверджених схем організації дорожнього руху, діяльність на таких майданчиках сторонніх компаній без оплати ними будь-яких коштів та і т.д. Протягом 2024 року вже проведено низку обшуків в офісі цього КП та його керівництва, в рамках яких, зокрема, було вилучено важливі документи та навіть мобільні телефони з потенційно “цікавою” для правоохоронців листуванням. Очевидно, скоро можна дочекатися і вручення відповідних підозр комусь із діючих чи екс-членів “Київтранспарксервісу”.

Правоохоронці розслідують численні порушення законодавства з боку посадових осіб КП “Київтранспарксервіс” та інших підлеглих Київської міськдержадміністрації (КМДА) структур при організації сфери паркування столиці.

Зокрема, такі факти вивчаються слідчими в рамках кримінальних проваджень №42022102020000057 від 19 травня 2022 року та №42023102070000275 від 7 вересня 2023 року, які були відкриті відповідно Дарницьким та Подільським районними управліннями. Попередня правова кваліфікація злочинів, скоєних фігурантами цих справ – ч. 4 та ч. 5 ст. 191 Кримінального кодексу України. Тобто – привласнення чи розтрата майна шляхом зловживання службовим становищем, скоєні у великих чи особливо великих розмірах, або умовах військового становища, чи організованою групою.

Слід зазначити, що обидва розслідування було розпочато правоохоронцями за результатами різних аудиторських перевірок. Так, перша справа була відкрита за матеріалами аудиторського звіту державного фінансового аудиту виконання Департаментом транспортної інфраструктури КМДА низки бюджетних програм за період з 01 січня 2019 року по 31 грудня 2022 року (який орган проводив цю “ревізію”, у судових ухвалах не уточнюється, але, схоже , цим займалася Держаудитслужба України. Друге слідство розпочато на підставі аудиторського звіту внутрішнього аудиту №070-5-13-37 від 26 жовтня 2021 року, підготовленого Департаментом внутрішнього фінансового контролю та аудиту КМДА за результатами перевірки діяльності КП “Київтранспарксервіс”1 року до 21 січня 2021 року.

Багатомільйонні втрати

Як з'ясували правоохоронці в рамках кримінального провадження №42023102070000277, у період з 2019 по 2022 рік Київрада вилучила 13 парковок на 1425 машиномісць, які були закріплені за КП “Київтранспарксервіс”. Надалі шість із цих майданчиків на 1214 машиномісць було відведено “на користь третіх осіб” для експлуатації та обслуговування автостоянок (тобто у користування підприємців та компаній, що здійснюють паркувальну діяльність. – Ред.). Наслідком цього стало те, що “Київтранспарксервіс” недоотримав доходи на суму понад 6,6 млн. гривень. При цьому, 60% зазначеної суми – а саме 4,01 млн. – мають надійти до міської скарбниці, але, відповідно, не надійшли. Нагадаємо, саме такий відсоток своїх доходів “Київтранспарксервіс” має перераховувати до столичної скарбниці.

Також слідчі з'ясували, що в той же період зазначене КП не забезпечило розробку, затвердження та узгодження схем організації дорожнього руху (ОДР) на 1367 парковках, на яких експлуатується 33248 машиномісць, що негативно вплинуло на розвиток паркувального простору міста. Крім того, внаслідок недостатньої та неякісної організації процесу підготовки для експлуатації спеціально обладнаних майданчиків майже 60% закріплених за КП “Київтранспарксервіс” паркувальних майданчиків протягом 2019-2022 років не використовувалося, внаслідок чого підприємством було втрачено вигоду на суму орієнтовно 421,7 млн. гривень . Відповідно бюджет Києва втратив 60% цієї суми – 253 млн. гривень.

При цьому, за інформацією правоохоронців, посадові особи зазначеного КП також затягували вирішення спірних земельно-майнових питань щодо паркування, не проводили аукціони з них тощо.

Було виявлено і дивні закупівлі. За даними Нацполіції, Департамент транспортної інфраструктури КМДА неефективно використав 3,6 млн гривень при закупівлі в серпні 2017 року роторного паркування (спеціальна конструкція елеваторного типу для зберігання автомобілів. – Ред.). Йдеться про те, що перед її закупівлею чиновники не визначили місце її встановлення, і більш ніж за п'ять років станом на квітень 2023-го це паркування жодним чином не використовувалося. Як наслідок – “Київтранспарксервіс” упустив вигоду на суму близько 1,2 млн гривень, яку міг би отримати внаслідок одночасного паркування 10 автомобілів протягом зазначеного періоду.

При цьому правоохоронцям стало відомо, що це роторне паркування зберігалося неналежним чином, що призвело до пошкодження його силових агрегатів, елементів і конструкцій, а тому використовувати його без додаткових витрат на відновлення технічного стану вже неможливо. За даними слідчих, орієнтовна вартість встановлення цього паркування становитиме від 1,4 млн до 1,7 млн ​​гривень з ПДВ (станом на вересень 2021 року). У зазначену вартість включено геодезичні та геологічні дослідження ділянки для її встановлення, проектно-технічне обстеження відповідного майданчика, архітектурно-планувальні рішення, будівельні роботи, монтаж обладнання, сертифікація паркування тощо.

10 січня 2024 року правоохоронці провели обшук за місцем проживання в.о. директора КП “Київтранспарксервіс” Владислава Олійника та вилучили мобільний телефон цього чиновника, який надалі правоохоронцями був визнаний речовим доказом щодо цього виробництва. Надалі Подільська окружна прокуратура подала до Подільського районного суду клопотання щодо доступу до особистого листування Олійника, яке зберігається на цьому гаджеті, та інших записів особистого характеру.

Керівник КП протестував проти задоволення цього клопотання – мовляв, у рамках цієї справи розслідуються кримінальні правопорушення, скоєні у 2019-2022 роках, тобто ще до того, як він почав працювати у Київтранспарксервісі. Зрештою, 2 квітня 2024 року суд відмовив прокурорам у такому доступі.

Сумнівна парковка

В рамках слідства з провадження №42022102020000057 правоохоронцям стало відомо, що ТОВ «Трансшлях Сервіс» за відсутності договору з КП «Київтранспарксервіс» проводить господарську діяльність з паркування транспортних засобів на проспекті Петра Григоренка (від вул. Анни Ахматової до вул. Тальнівської). Києва (майданчик розрахований на 968 машиномісць). Наслідком цього стало те, що компанія не робить жодних відрахувань на рахунки вказаного КП та, відповідно, бюджету Києва. За інформацією слідства, тому протягом двох років, станом на осінь 2021-го, “Київтранспарксервіс” недоотримав доходів на суму орієнтовно 4,2 млн. гривень, а міський бюджет – близько половини цієї суми, тобто 2,1 млн. гривень (очевидно , мова йде про 60%, а тому ця сума може бути більшою.

Як встановили правоохоронці, ще 19 червня 2019 року між КП «Київтранспарксервіс» та ТОВ «Трансшлях Сервіс» було укладено інвестиційний договір про інвестування та експлуатацію відкритої автостоянки з об'єктами транспортної інфраструктури на проспекті П. Григоренка (ця угода відсутня у відкритому доступі). ред)). Згідно з цим договором, зазначена компанія, зокрема, має розробити проектну документацію про облаштування цієї стоянки, погодити її з “Київтранспарксервісом”, визначити графік реалізації та фінансування інвестпроекту тощо.

При цьому після завершення зазначених “паперових” робіт і до початку безпосередньо робіт з облаштування стоянки інвестор мав би укласти з КП «Київтранспарксервіс» договір про надання права на експлуатацію фіксованих місць паркування, а вже потім розпочати провадження відповідної підприємницької діяльності. Також інвестдоговором передбачалося, що ТОВ “Трансшлях Сервіс” має сплачувати “Київтранспарксервісу” частину отриманого з цієї стоянки прибутку (який саме відсоток отриманих коштів, у судових ухвалах не уточнюється. – Ред.).

Вже під час слідства правоохоронці з'ясували, що графік фінансування за вказаним інвестдоговором не погоджено, роботи з влаштування майданчика за цією угодою не здійснюються, договір про надання права на експлуатацію фіксованих місць паркування з Київтранспарксервісом не укладався, але за фактом відповідна територія на просп. П. Григоренко спокійно використовується "під організацію паркувального майданчика".

При цьому, за інформацією правоохоронців, чиновники Київтранспарксервісу точно знають про факт надання послуг із паркування ТОВ «Трансшлях Сервіс» на вказаній території та навіть сприяють цій діяльності. Про це, наприклад, свідчить те, що між цим КП та зазначеною компанією раніше, у 2015-2017 роках, було укладено договори про надання права на експлуатацію паркувальних місць на цій самій території, які були припинені саме через підписання згаданого інвестдоговору.

За даними слідства, посадові особи “Київтранспарксервісу” та “Трансшлях Сервісу” “навмисне створюють публічні суперечки та обставини, які нібито перешкоджають реалізації умов інвестиційного договору, спрямовані на затягування законного процесу його виконання”. Зокрема, йдеться про направлення претензій щодо відшкодування 0,06 гривень, судові суперечки, які не несуть суттєвих юридичних наслідків для виконання інвестиційного договору загалом та інше.

При цьому, як зазначали в прокуратурі, керівництво “Київтранспарксервісу” “навмисне ігнорує надання будь-яких відповідей на поставлені конкретні питання [щодо цікавих правоохоронців фактів] і не надають додаткових документів, які мають значення для досудового розслідування”. Наприклад, у КП так і не пояснили правоохоронцям, чому не було укладено договору про надання права на експлуатацію фіксованих місць паркування на вказаній території.

Зазначимо, мабуть, у судових ухвалах неправильно зазначено назву вищезгаданої компанії. Можна припустити, що вони мали на увазі ТОВ “Транс-парк-сервіс” – ця компанія справді мала взаємини з “Київтранспарксервісом” (у тому числі й за паркуванням на просп. П. Григоренка) та фігурувала з ним підприємством у кримінальних провадженнях з різних правопорушень.

На тлі цього 23 квітня 2024 року правоохоронці провели обшук в офісі “Київтранспарксервісу” на вул. Копиловській, 67, під час якого було вилучено понад вісім десятків документів, що стосуються вищезгаданої історії, зокрема – інвестдоговір, додаткові угоди щодо нього тощо. 29 квітня Дарницький районний суд за клопотанням прокуратури наклав арешт на всі ці “папірці” – у тому числі для того, щоб вони могли бути використані як речові докази у цій справі.

Як працює “Київтранспарксервіс”

Як раніше повідомляло КВ, діяльність КП “Київтранспарксервіс” неодноразово звертала на себе увагу в аудиторів, правоохоронних органів та громадськості.

Наприклад, у рамках вищезгаданої “ревізії” діяльності цього підприємства за період з січня 2019 року до січня 2021 року аудитори КМДА встановили, що посадовці “Київтранспарксервісу” допустили фінансових порушень на суму 239,7 млн ​​гривень, що призвело до втрати близько 171,8 млн. гривень. Зокрема, фахівці столичної мерії з'ясували, що підприємство недоотримувало кошти через нелегальне використання місць для паркування, не експлуатувало багато закріплених за ним паркувань, не контролювало використання перехоплюючих паркінгів біля станцій метро, ​​програвало конкуренцію приватним евакуаторським компаніям тощо.

Ще у листопаді 2017 року Служба безпеки України (СБУ) відкрила кримінальне провадження за фактами зловживання службовим становищем та службової недбалості з боку чиновників цього КП. За попередньою інформацією слідства, керівництво Київтранспарксервісу спільно з афілійованими підприємцями протягом кількох років організували схему незаконних заробітків на неврахованих місцях для паркування, завдяки якій ділки отримують тіньові доходи в розмірі 10 млн гривень щомісяця. Ці можливі “махінації” стали наслідком того, що за фактом оператори столичних паркувань використовують більше паркомісць, ніж офіційно передбачено владою міста. При цьому головними ідеологами цієї схеми в СБУ вважають тодішнього заступника директора КП “Київтранспарксервіс” Владислава Опришка та тепер уже екскерувальника цього підприємства Євгена Псела (на колажі зліва).

Також із травня 2023 р. Державне бюро розслідувань (ДБР) вивчає факти протиправного використання земель, закріплених за КП “Київтранспарксервіс”. За інформацією слідства, на низці ділянок, призначених для облаштування автостоянок, підприємці організували “точки” продажу паливно-мастильних матеріалів – попередньо йдеться про автогазозаправні станції (АГЗС) мережі “Барс”. Правоохоронці встановили, що така діяльність здійснюється без належно оформлених документів, а допомагають бізнесменам посадовці вищезгаданого КП, чиновники КМДА та "податківці". На переконання слідчих, ця схема спрямована у тому числі і на присвоєння комунальної землі, заради чого одна з компаній уже зареєструвала на відповідних ділянках своє нерухоме майно.

Що цікаво, у 2016-2017 роках, "на хвилі боротьби з незаконними газовими заправками", вигнати ділків із деяких таких ділянок намагалася столична прокуратура. Але тоді у правоохоронців нічого не вийшло – зокрема через те, що формально діяльність цих підприємців була погоджена Мінрегіонбудом та містобудівним департаментом столичної мерії.

Серед іншого, у минулому столичні суб'єкти господарювання та громадськість звинуватили це підприємство у віджимінні майна та територій для облаштування парковок. Йдеться, зокрема, про сумнівну передачу стоянки автомобілів, що функціонує з 1998 року, по вул. Миропільській у користування близьких до “Київтранспарксервісу” компаній, а також щодо облаштування паркмайданчика на даху підземного паркінгу на вул. Маршала Тимошенко без згоди місцевого ОСББ. Адвокат Дмитро Калько тоді висловив думку, що подібні інциденти є наслідком того, що міська влада передала вказаному КП повноваження, які вона реалізовувати не має права.

Наприклад, за інформацією фахівця, “Київтранспарксервіс” фактично одноосібно розпоряджається земельними ділянками, призначеними для організації паркувальної діяльності – вирішує, якою має бути їхня площа, на який термін передавати паркування в експлуатацію приватним компаніям. Як вважає адвокат, відповідальність за такі дії має нести найвище керівництво столиці, яке переважно заплющує очі на проблеми у цій сфері.

 

☄️ Андрій Біба і його БРСМ-Нафта знову в епіцентрі скандалу: вартісний ремонт авто гарантований - заливають шмурдяк

В кінці квітня я повідомляв, що антирейтинг платників податків поміж мереж АЗС очолює мережа БРСМ, власник якої Андрій Біба - розкошує в Італії та співпрацює з рф.

Олександр Орловський криптовалютний шахрай який заробляє на продажу криптовалютних курсів

Олександр Орловський: Шахрай, самопроголошений криптовалютний «експерт», засновник спільноти FFA і творець криптовалютних курсів

У Вашингтоні завершився саміт НАТО. Які підсумки для України?

У спільній декларації визначили, що Україна перебуває на «незворотному шляху» до членства в Альянсі. Також у НАТО привітали «конкретний прогрес», якого Україна досягла після тогорічного Вільнюського саміту щодо необхідних демократичних, економічних і безпекових реформ